Lukas, be abejo, žinojo, kad Jėzų Jordane pakrikštijo Jonas. Tačiau evangelistas plėtoja savo pasakojimą neminėdamas Jono vardo (Lk 3, 21 22). Prieš tai Lukas rašo, kad Erodas uždarė Joną į kalėjimą. Luko pateikiamoje teologinėje perspektyvoje svarbu, kad Jonas neįsiveržtų į vien tik Jėzui priklausantį laiką. Tokia kruopščiai apmąstyta Luko evangelijos sandara turi iškelti su niekuo neprilygstamą Jėzaus reikšmingumą. Jėzus iki galo įvykdo ir apibendrina praeities lūkesčius bei suteikia visiškai naują prasmę ateičiai. Iš tikrųjų trumpas Jėzaus gyvenimo žemėje laikotarpis yra visos istorijos, viso laiko centras. Turėdami omenyje Luko teologinę perspektyvą, galime dar geriau suvokti šios dienos skaitinį. Vienintelis Luko aprašomas Jėzaus ir Jono susitikimas yra labai reikšmingas. Atkreipkime dėmesį, kad būtent Marija imasi iniciatyvos aplankyti Elzbietą jos namuose. Nors natūralu, kad jaunesnė moteris lanko vyresnę giminaitę, galima numanyti evangelisto Luko mintį. Tai yra paties Jėzaus darbas. Jėzus yra dovana, nešama kitiems. Elzbieta vadina Mariją mano Viešpaties motina. Tai primena pagarbą, teikiamą karalienei motinai Dovydo karalystės tradicijoje (1 Kar 2, 19). Marija yra karalienė Motina. Po Jėzaus prisikėlimo Bažnyčia vadina jį Viešpačiu. Taigi Elzbietos žodžiuose jau numanomas būsimasis Jėzaus viešpatavimas.
Aplankymo metu kūdikis Jonas šoktelėjo iš džiaugsmo Elzbietos įsčiose. Lukas, be abejo, prisiminė karalių Dovydą, kuris šoko iš visų jėgų Viešpaties akivaizdoje (2 Sam 6, 16). Jei šis Jono ir Jėzaus susitikimas sukėlė tokių apmąstymų Lukui, mes taip pat dėmesingai privalome laukti To, kuris ateis.
Tu labiausiai palaiminta iš visų moterų ir palaimintas tavo įsčių vaisius. Angelo Gabrieliaus žodžiai į žemę atneša garbinimo giesmę Marijai. Pagarba Marijai, kylanti iš Luko perduotos tradicijos, yra susijusi su Jėzaus garbinimu. Elzbietos šūksnyje atkreipkime dėmesį į jungtuką ir. Jėzaus garbinimas ir pagarba Marijai nėra tapatūs, tačiau jie glaudžiai tarpusavyje susiję. Kas garbina Jėzų, privalo mylėti ir gerbti jo Motiną. Kas gerbia Mariją, privalo ją garbinti dėl Jėzaus, ši pagarba turi kilti iš Jėzaus ir vesti į Jėzų. Taigi Katalikų Bažnyčioje paplitęs maldingumas ir pagarba Marijai nėra atsitiktinis ar netgi, kai kurių nuomone, pagoniškas krikščionybės priedėlis. Tai meilės ir dėkingumo išraiška, turinti pagrindą Šventajame Rašte. Negalėtume švęsti Kalėdų vien tik su Jėzumi. Kūdikėlis Kristus nebuvo angelų atneštas iš dangaus, bet gimė iš Marijos. Šio sekmadienio skaitinyje mąstydami apie dviejų nėščių moterų susitikimą, nustembame, kaip glaudžiai žmogiškumas susilieja su dieviškumu. Įprasti ir prigimtiniai dalykai susipynę su pačiais kilniausiais. Vystyklų skalbimas nėra priešingas kilniausiai šlovinimo giesmei. Praėjusių šimtmečių krikščioniškajame mene daug kartų vaizduotas viltingas Marijos ir Elzbietos susitikimas. Šios dvi moterys yra mūsų vilties šauklės.
Parengta pagal J. Fichtner, B. Mayer, H. Maly