Bažnyčios žinios. 2002 lapkričio 28,
Nr. 22. <<< atgal
į numerio turinį
Nauji leidiniai
Carroll Stuhlmueller CP. Biblijos meditacijos: Advento ir Kalėdų laikas.
Kaunas: Gyvieji akmenėliai, 2002. 223 p.
Advento ir Kalėdų laiko meditacijos pirmoji knyga iš vieno žymiausių JAV
biblistų Carroll Stuhlmueller Biblijos meditacijų serijos, skirtos visiems liturginių
metų laikams ir ciklams. Carroll Stuhlmueller suprantama kalba Dievo žodį priartina
prie skaitytojo, palikdamas nemaža vietos asmeniniam apmąstymui. Skaitytojui
teks po ranka nuolat laikyti atverstą Šventąjį Raštą. Jis bus skatinamas jį
tyrinėti ir gilintis į kontekstą. Meditacijų autorius atskleidžia iš pirmo žvilgsnio
nepastebimus dienos liturginių skaitinių ryšius, pabrėžia pagrindinę tos dienos
Dievo žodžio mintį, taip įtraukdamas skaitytoją į liturginių metų vyksmą. Ši
knyga tepadės mąstantiems, svarstantiems ir ieškantiems priimti į savo namus
ilgai lauktą Gerąją Žinią, Emanuelį Dievą su mumis, padovanotą Betliejaus
piemenims ir visiems geros valios žmonėms.
Marie-Nicole Boiteau. Atskleisti Šventąją Dvasią, kuri teikia gyvybę.
Panevėžys: Panevėžio katechetikos centras, 2002. 239 p.
Šiame rinkinyje išgirsime Dvasios giedotojus. Čia pateikti tekstai apie Šventąją
Dvasią, rašyti Bažnyčios šventųjų, mokytojų ir ganytojų nuo pirmųjų amžių iki
mūsų dienų. Kaip tas Rašto aiškintojas, tapęs dangaus karalystės mokiniu (Mt
13, 52), iš Tradicijos lobyno mes pasisemsime seno ir naujo savo džiaugsmui,
Dievo šlovei ir pasaulio išganymui, nes šauktis Dvasios tai leistis apkabinamam
trejybinės meilės visiems žmonėms.
Benas Ulevičius. Dieviškieji Rytai: Povatikaninė liturginė reforma ir
altorių atgręžimo klausimas.
Vilnius: Aidai, 2002. 194 p.
Ką žmogaus gyvenimui reiškia Rytai? Ar svarbu šventovės orientacija? Kaip kosminę simboliką įprasmina krikščioniškosios apeigos? Ieškant atsakymų į šiuos klausimus, aiškėja pačios liturgijos prasmės, tradicijos pagrindai, galiausiai dvasinio gyvenimo praktika. Knygoje naujai keliamas vienas ginčytiniausių klausimų po Vatikano II Susirinkimo ar kunigas turi švęsti liturgiją atsigręžęs į žmones, ar į altorių?