Jėzus
- tikroji šventykla
a) apmąstymas ir savęs ištyrimas
Susirinkę į savo bažnyčias ir koplyčias,
pastatytas iš akmens, plytų ir medžio, turėtume nepamiršti,
jog vienintelė tikroji šventykla - Jėzus. Jis yra tikroji
garbinimo vieta, kur galime susitikti Tėvą ir šlovinti
jį dvasia ir tiesa. Krikštas, suvienydamas mus su Kristumi,
mus ir mūsų brolius bei seseris irgi padaro šventovėmis.
Paklauskime savęs:
-
Kur galima rasti Dievą: varguoliuose, savo broliuose ir seseryse,
savojoje širdyje, savo sąžinėje, Bažnyčioje,
liturgijoje, Eucharistijoje, Susitaikinimo sakramente?
-
Ar suvokiame, jog Krikštas mus padarė Šventosios Dvasios šventovėmis?
-
Ką mums , krikščionims, reiškia žodžiai
eiti į bažnyčią?
b) Dievo Žodžio klausymas
Ir jie ateina į Jeruzalę. Įėj¿s
į šventyklą, Jėzus ėmė varyti laukan parduodančius
ir perkančius šventykloje. Jis išvartė pinigų
keitėjų stalus bei karvelių pardavėjų suolus
ir neleido nešti rakandų per šventyklą. Jis mokė
ir skelbė: Argi neparašyta: Mano namai vadinsis maldos namai
visoms tautoms! O jūs pavertėte juos plėšikų
lindyne. Tai išgirdę, aukštieji kunigai ir Rašto aiškintojai
tarėsi, kaip jį pražudyti. Jie mat bijojo Jėzaus,
nes visi žmonės buvo pagauti jo mokslo. Atėjus vakarui,
Jėzus su mokiniais išėjo iš miesto (Mk 11, 15 - 19).
Namai yra artumo, gyvybės ir dalijimosi vieta. Ir Dievas panoro
apsigyventi tarp mūsų. Tačiau dažnai mes jį
apribojame plytų bažnyčiomis ir neleidžiame jam
išeiti drauge su mumis už bažnyčios sienų.
O mūsų gyvenimas nesutelpa tarp tų sienų.
Viešojo gyvenimo pradžioje Jėzus, kuriame yra visa Dievo
pilnatvė, nori mums padėti įveikti ribas ir užtvaras:
kadangi Dievas įžengė į mūsų pasaulį,
daugiau nebėra nė vienos nešventos vietos. Susitikimas su
juo priklauso tik nuo mūsų troškimo, mūsų
širdies, nes jis yra mūsų šventovė, garbinimo
vieta, mūsų susitikimas su Tėvu.
Katalikų Bažnyčios Katekizmas mums padeda geriau
pažinti šventyklos temą:
-
Pirmiausia Dievas yra gamtoje; šv. Paulius sako: kas neregėjo
gamtos grožio, tiems bus atleista, kad jo nežinojo! Mums, krikščionims,
Dievas yra sakramentiniuose ženkluose, paimtuose iš gamtos.
-
Pasak Izaijo, Dievui maloniau būti tarp vargšų - turėti
savo namus, savo šventyklą; tai vieta, kur jis pasireng¿s
mus sutikti, nes mums pasirodo kiekviename brolyje ar sesėje.
-
Mums nereikia žvelgti niekur toliau: jis yra mumyse, mūsų
kūne, kurį šv. Paulius ragina gerbti: argi nežinote,
kad jūsų kūnai yra Šventosios Dvasios šventovė?
Taip ir mes privalome rūpintis šiais Dievo namais, juos puošti,
užlaikyti švarius ir šviesius. Blogai elgtis su savo ar kitų
kūnu, savo ir kitų net ir grožio vardu, reiškia
teršti Dievo šventovę!
-
Tačiau jis dar labiau būna žmogaus širdyje, į
kurią, kaip sako Jėzus, jei laikysimės įsakymų,
mes su Tėvu ateisime ir apsigyvensime. Jis yra mūsų
sąžinės vieta, šventovė, apie kurią
kalba Susirinkimas (GS 16), kur žmogus pasilieka vienas su Dievu
ir girdi jo balsą, arba, pasak šv. Augustino, kur Dievas yra
arčiau man¿s negu aš pats: tai artumo ir bendrystės
vieta, namai, šventovė.
-
Jis yra, kad mes galėtume jį sutikti toli neieškodami,
šventovėje, kur jis mūs¸ laukia kartu su mūsų
broliais ir seserimis, kad ištesėtų savo pažadą:
kur du ar trys susirenka mano vardu, ten ir aš esu, kur jisai kviečia
mus kartu švęsti gyvybę, t.y. paaukoti ją Tėvui
per kunigo rankas ir priimti atgal iš jo Gyvybę mumyse kaip malonę.
-
Tačiau tikroji, nesutepta ir šventa šventykla yra pats Jėzus,
kuriame yra dievybės pilnatvė. Vis dėlto Jėzus troško
būti šventykloje, pasilikti šventykloje ir kalbėti apie
Dievo dalykus; jis ją pavadino Tėvo namais, tačiau nedvejodamas
sugriovė visas iliuzijas t¸, kurie ieškojo saugumo medžiaginėje
šventovėje. Dievas prašė, kad jam būtų pastatyta
šventykla, kad ji būtų šlovinga ir išreikštų
jo didybę; bet Jėzus, verkdamas dėl Jeruzalės, nesvyruodamas
numatė jos visišką sugriovimą.
-
Šventykla yra svarbi, tačiau ji nėra svarbiausia: tai liturgijos,
Eucharistijos, susitaikymo, krikščionių susirinkimo vieta,
tai bendri namai, kuriuose vaikai kartu sutinka Dievą. Kaip ir kiekvienos
šeimos namams, jiems reikia mylinčio rūpesčio ir
dėmesio... bet tai visvien tėra tik medžiaginė vieta!
(Katalikų Bažnyčios Katekizmas, Nr. 229; 341; 364;
580 - 586; 2580)
c) dalijimasis
Jame mes gyvename, judame ir esame, sako šv. Paulius. Pasidalykime
savo patyrimu ir šventyklos vertės suvokimu:
-
Kaip suprantame šv. Pauliaus teiginį: mes , kaip gyvieji akmenys,
esame įmūryti į šventąją Dievo šventovę?
-
Kur lengviau sutikti Dievą?
-
Koks ryšys yra tarp Dievo susitikimo bažnyčioje, šeimoje,
darbe, bendraujant su kitais?
d) malda
118 psalmė: Dėkokite Viešpačiui, nes jis geras
Dėkokite Viešpačiui, nes jis geras,
per amžius tveria jo ištikima meilė!
Dėkoju tau, kad manęs išklausei
ir tapai man išgelbėjimu.
Akmuo, kurį statytojai atmetė,
tapo kertiniu akmeniu.
Taip Viešpaties padaryta, -
koks mums nuostabus reginys!
Ši diena yra Viešpaties duota,-
linksminkimės ir džiūgaukime.
e) Pasiryžimas
Svarbu, kad bendruomenė pasiryžtų susirinkti Dievo
namuose kasdieniniam Dievo žodžio šventimui. Galima sukviesti
visą bendruomenę praleisti čia šiek tiek laiko
skaitant tam tikras Šventojo Rašto ištraukas iš tų,
kurias liturgija siūlo tikintiesiems.
Paskelbiama diena ir laikas švęsti Žodį, ir pakviečiami
visi: asmenys, grupės, bendrijos, šeimos, visa bendruomenė.
Tie, kurie negali dalyvauti, raginami perskaityti tuos pačius Biblijos
tekstus, tą pačią dieną namuose individualiai
arba visa šeima juos apmąstyti ir pasimelsti.