I advento sekmadienis (B)
Iz 63, 16b17. 64, 1. 3b8; 1 Kor 1, 39; Mk 13,
3337
Liturginiai metai tai visos išganymo istorijos sudabartinimas. Išganymo
istorija jau įvyko, bet, kita vertus, ji vis dar vyksta. Kiekvienas liturginių
metų laikas akcentuoja kurį nors išganymo istrorijos tarpsnį. Adventas
tai budėjimo ir pažadų išsipildymo laukimo metas.
Evangelija pagal Morkų ypač pabrėžia budėjimą. Vien šiandienos skaitinyje raginimą budėti išgirdome net tris kartus. O per visą Morkaus evangeliją šį žodį rasime pakartotą bene keturiasdešimt sykių.
Mums, krikščionims, Evangelija paveda durininko pareigas. O ką daro durininkas? Laukia sugrįžtančiųjų, t. y. nuolat budi. Svarbiausias durininko darbas laukti, neprarasti budrumo. Budėjimui priešinga neviltis, kai nieko nelaukiama ir nieko nebesitikima.
Apaštalas Paulius ragina susivokti, koks dabar laikas: Išmušė valanda jums pabusti iš miego! Dabar išganymas mums arčiau, negu tuomet, kai įtikėjome (Rom 13, 11).
Antrajame skaitinyje, nors ir kalbama apie laukimą (plg. 1 Kor 1, 7), bet ypač primenama malonės svarba. Malonė tai mūsų, krikščionių, dabartis. Todėl jums, laukiantiems mūsų Viešpaties Jėzaus Kristaus apsireiškimo, nestinga jokios malonės dovanos. <...> Ištikimas yra Dievas, jus pašaukęs į savo Sūnaus, mūsų Viešpaties Jėzaus Kristaus bendrystę (1 Kor 1, 7. 9). Anot apaštalo, mums jau dabar priklauso tai, ko laukiame. Tai advento viltis ir džiaugsmas.
Malonė Dievo dovana. Visas krikščionio gyvenimas pažymėtas malonės
ženklu. Juk sakome: gyveno malonėje; mirė malonėje. Malonė yra išganymo
dabartis. Tai nuolat žmogaus sieloje besitęsiantis adventas. Šis žodis
reiškia Dievo atėjimą pas žmogų ir žmogaus perkeitimą į dieviškosios prigimties
dalininką (plg. 2 Pt 1, 4), t. y. į kūrinį, kuriuo pats Dievas žavisi.
Parengta pagal t. Raniero Cantalamessa OFM Cap.